dilluns, 21 de novembre del 2011

Burriac Xtrem 13/11/2011

Així vèiem el Castell de Burriac quan ens hi acostàvem...
La secció de muntanya dels Pantaurells va participar el diumenge 13/11 a la Burriac Xtrem, una apassionant cursa de muntanya de 24.700 m. i un desnivell acumulat de més de 2.500 m. que transcorre per la Serralada Litoral.
Quan arribem a Argentona, punt de sortida i arribada, ens rep un impressionant aiguat, que acaba provocant alguns problemes tècnics a l'organització, que es veu obligada a endarrerir lleugerament la sortida.
A la plaça Nova d'Argentona ens trobem amb companys Egaramossenaires i altres habituals del Circuit Català de Curses de Muntanya, avui és l'última prova d'aquesta competició i estic obligat
Companys Egaramossenaires, preparats per la sortida!
a fer una bona classificació si vull aspirar a acabar al podi de la categoria de veterans, el principal objectiu d'una temporada muntanyera a punt d'acabar.
Després de les fotos de rigor i els nervis típics de la sortida, comencem a córrer pels carrers d'Argentona i ja ben aviat, als afores del poble, comencem a guanyar alçada. Tot i la pluja, o gràcies a ella, fa un dia ideal per córrer, molta humitat i boira a les zones altes, la terra ben xopa i toveta, i fulles molles per tot arreu que donen encant i emoció a uns corriols força tècnics, amb fang i contínues ziga-zagues. Quan pugem cap al Castell de Burriac, punt emblemàtic del Maresme i d'aquest recorregut, la boira es fa
El Climent apretant a la sortida
més espessa i amb prou feines es distingeix res.
Aquí trobem el primer i gairebé únic tram de grimpada de la cursa, que en general és bastant corrible, excepte als nombrosos trams de fortes pujades, bé, aquí els del davant deuen córrer, però els que anem entre el pelotón fem el que podem...
Cap a la meitat de la cursa passem pel punt més alt, el Turó de Cirers, només 450 m. d'alçada, però les contínues pujades i baixades del recorregut, havent sortit de només 50 m, la converteixen en una cursa realment dura i exigent.
Jo, en busca d'una bona classificació de la categoria, he sortit ben fort al començament, deixant
Jordi G, concentrat a la baixada
el Climent i els companys Egaramossenaires Dani Mañosa, Rafa Carrera i Alberto més al darrere. Pagaré aquesta alegria, perquè tot i que agafo un bon lloc i m'estalvio taps, a les successives pujades vaig perdent posicions. Però, per primer cop en cursa (em sembla), i això confirma que avui no estic tan malament com de costum, en baixada no m'avança ningú, ben al contrari, recupero i guanyo moltes posicions, fent un descens, això sí, una mica salvatge que em dóna més d'un ensurt, però per sort cap caiguda forta. El meu càlcul era fer 2h45' per entrar aproximadament en la posició desitjada, i arribo al llarg tram final pels carrers d'Argentona amb el temps sobrat per fer-ho, això em dóna encara
El Climent, pel lloc més difícil!
un plus de moral, i als últims 300 m. trec forces d'on ja no en queden per avançar un parell més de corredors (no sigui que em vingui d'un lloc).
El Climent ha fet també una gran cursa, anant de menys a més i acabant amb bones sensacions, tot i haver-se perdut pel trajecte fins al punt d'haver hagut de recular per passar per un dels controls. Tot i aquest entrebanc, acaba amb bona classificació a la categoria que el consolida al podi del Circuit.
En Dani Mañosa fa també una gran cursa i arriba gairebé amb ganes de seguir corrent; l'Alberto i el Rafa gaudeixen i compleixen també amb una de les curses de muntanya importants del país, més de 400
Dani, estil de baixador tècnic
participants (i perquè van tancar les inscripcions), i com diu en Dani, una cursa que té de tot: duresa, tècnica, bosc, corriols, roca, paisatges i ambient.
Felicitar l'organització perquè tot i els problemes de subministrament elèctric que va provocar la pluja del matí, van saber reaccionar, i la zona d'arribada, els controls, avituallaments, l'atenció als corredors, etc., tot impecable i a punt.
Us deixem aquí les fotos i les classificacions dels Pantaurells Climent i Jordi G, i dels companys Egaramossenaires Dani, Alberto i Rafa. Una cursa totalment recomanable, a la qual tornarem. Fins la propera!
Alberto baixant entre les roques
Burriac Xtrem 2011 (24.700 m)
62. Jordi Garreta 2:40:45 (13 Veterà)
93. Dani Mañosa 2:47:39 (19 Veterà)
122. Climent Palet 2:54:51 (9 Màster)
234. Alberto Serrano 3:16:47 (146 Sènior)
244. Rafael Carrera 3:20:52 (74 Veterà)
El Rafa, gaudint també de la baixada

Agrair al company Monrasin, del blog "Corriendo por la sierra", l'extens repòrtatge fotogràfic fet de la cursa, d'on he agafat moltes de les imatges que veieu:
Tertúlia de corredors-muntanyeros després de la cursa
Hem passat per corriols tan macos com aquest...

Secció de muntanya dels Pantaurells, marcant terreny al Circuit Català...

Amb Ahmed El Qayed, segon de la general, un dels millors corredors de muntanya catalans

Paco Gómez ha dit...

Estas fort punyetero

Corremonts ha dit...

Molt bona crònica. Gràcies per compartir-la!