dissabte, 25 de febrer del 2012

1a Marató Hivernal de Campdevànol 19/2/2012

Una delegació ben nombrosa de la secció de muntanya dels Pantaurells va participar el passat diumenge a la Marató Hivernal de Campdevànol, una cursa que s'ha fet per primera vegada, i que vista la bona organització i l'impressionant recorregut, té molts números per anar-se consolidant com una prova de referència en la temporada d'hivern de les curses de muntanya al nostre país.
Climent, Jordi G., Jordi C. i Jordi M., a punt per la sortida

Amb 4 dades està tot dit: Gairebé 40 km de recorregut, 5.400 m. de desnivell acumulat, i ascensió a 4 cims de 2.000 m: La Covil (2.001 m), Costa Pubilla (2.055 m), Emperadora (1.961 m) i Pedrapicada (2.010 m). Un circuit d'alta muntanya, molt exigent, que ens va posar a prova de veritat.
Després d'una setmana amb alguns dubtes a causa de grips i gastroenteritis vàries, vam anar cap al Ripollès a passar un cap de setmana inoblidable. El diumenge a primera hora, ens trobem els quatre valents al centre de Campdevànol, on ja està tot preparat. Per sort, les previsions de fred intens (la setmana abans havien arribat a 12 sota 0...) s'havien anat esvaint, i tot i que en el moment de la sortida feia fred (-4º), amb el sol de seguida es va anar escalfant l'ambient i vam fer la cursa amb temperatures molt adequades per córrer, fins i tot massa altes per la roba que portàvem.
El perfil de la cursa, sortim de 700 m i ens anem enfilant fins als 2.000

Donen la sortida i tot donant-nos ànims, comencem a tirar, fem uns primers metres pels carrers del poble, i de seguida anem pistejant cap als boscos pirinencs que l'envolten.
El Jordi C. i el Jordi G., començant a pujar pels carrers de Campdevànol
 Sortim junts força ràpids el Jordi C. i Jordi G, però a la primera rampa forta, el Jordi C. se'n va com un llamp cap amunt i el perdo de vista. Començo l'ascensió adonant-me que he comès un error de principiant, porto massa roba i estreno material que no conec, em passaré tota la cursa posant-me i treient coses de les butxaques... un maldecap afegit. Aquesta primera part de la cursa d'ascensió se m'acaba fent duríssima, arribo al cim de la Costa Pubilla rebentat, durant molts trams de la forta pujada em van avançant corredors, m'adono que em falta encara moooolt entrenament per aquestes ascensions d'alta muntanya... Des d'adalt d'aquesta muntanya pelada, unes vistes impressionants: a la dreta, la Molina, Núria, tota la part francesa, i a l'esquerra el Pedraforca, el Cadí... val la pena estar aqui.
Una panoràmica de l'última pujada a la Costa Pubilla
 Amb els avituallaments i les llarguíssimes baixades, anem recuperant forces, però encara amb males sensacions, notant una mica massa el cansament de la cursa. Un últim moment agònic, cap el km 26, és la darrera ascensió al bonic santuari del Montgrony, després d'aquí ja tot és baixada cap a la vall. Curiosament, els últims 4 o 5 km és quan recupero bones sensacions i ganes de córrer, i després de l'últim avituallament i d'una pujada curta però forta, en un corriol d'aquest bonic bosc pirinenc, em trobo amb el Jordi C. Ell, després d'una primera part de la cursa molt bona, ha anat pagant l'esforç, i sobretot, una setmana de malaltia, amb bronquitis i antibiòtics que encara ara s'està prenent, i aquest últim tram de baixada ha hagut de reduir el ritme i arribar amb les forces justetes. Fem les darreres rampes d'entrada al poble junts, i entrem a meta cridant "Pantaurells!". Una altra marató al sac. Al final, 5h.37 minuts en una cursa per alta muntanya de 2.700 m de desnivell positiu, no ha anat tan malament la cosa, tenint en compte el poc entrenament i els problemes de salut dels últims dies, i en el meu cas he entrat el 10è veterà, tota una satisfacció estar dels 10 primers almenys de la categoria....
Climent, al pas pel santuari de Montgrony
Jordi M., eufòric al Montgrony
Jordi C., en molt bona posició
Jordi C. i Jordi G., entrant junts a la meta en un temps de 5h.37'

El Climent, per la seva banda, ha fet també molt bona cursa, tot i el patiment de les pujades, i fins i tot s'ha permès el luxe de relaxar-se en alguns moments i anar prenent fotos dels impressionants paisatges... al final, 6h 23 minuts, i una impressionant segona classificació en la seva categoria, a només 11 minuts del primer... Llàstima que només donaven copa al primer de la categoria! El Jordi Miguel, continuant amb la seva especial predilecció per les maratons de muntanya, ha fet la cursa anant de menys a més, i als darrers kms de baixada, el seu terreny preferit, ha tret tota la seva força i tècnica per anar recuperant posicions i arribar amb 6h 41 minuts.
Jordi G. al santuari del Montgrony, fent de llebre de la primera dona

Us deixem aquí la classificació final de la cursa:
44. Jordi Casanovas 5h37'34" (34 Senior)
45. Jordi Garreta 5h37'36" (10 Veterà)
79. Climent Palet 6h23'43" (2 Master)
83. Jordi Miguel 6h41'04" (54 Senior)
En conclusió, una cursa molt maca, totalment recomanable, de gran duresa però al mateix temps de recorregut i paisatges excepcionals, i on els Pantaurells hem deixat empremta, fent amics i admiradores entre la gent de Campdevànol, i on esperem tornar. I per acabar el dia, què millor que anar a recuperar les forces amb un bon dinar a un restaurant de la zona.... fins la propera!
Una bona calçotada per recuperar forces... el millor de la cursa!

Quimet ha dit...

Felicitats a tots els Pantaurells de muntanya. Molt bona cursa.

A seguir deixant ben alt el pabelló Panta.

Enric Mateu ha dit...

Jo l'any que ve m'apunto a la Calçotada.

Jordi ha dit...

Ei sí, a la Calçotada sí que vam deixar el pavelló ben alt! Jejeje...